7 tipů pro úspěšný název domény

Název domény je jedna z důležitých věcí hned na začátku vytváření webových stránek. Spousta lidí i firem tento krok stále podceňuje. Špatný název domény vám může zkomplikovat vaší cestu za úspěchem, naopak správná doména vám může pomoci. Přečtěte si pár tipů, které jsou takové minimum při vymýšlení názvu domény.

1. snadno zapamatovatelná

Určitě chcete, aby si vaši doménu každý dobře a rychle zapamatoval. 

2. snadno vyslovitelná

Domény, které se jinak píšou a jinak čtou mohou být problém, jazykolam také není zrovna ideální.

3. s koncovkou .cz

V České republice je lepší mít koncovku .CZ, většina lidí automaticky píše název domény s touto koncovkou, vyhledávače také berou jistý zřetel na koncovku domény.

4. originální

Originální název domény vás odliší od ostatních firem z oboru a pomůže tak s jejím zapamatováním. Doména nemusí nutně kopírovat název firmy, nemusí obsahovat předmět podnikání nebo klíčová slova.

5. krátká

Krátká doména se snadněji zapamatuje, vyslovuje, píše a lépe se s ní pracuje i graficky.

6. TLD

Vždy je lepší doména na hlavní doméně (vašedoména.cz), než doména na subdoméně cizího provozovatele (vašedoména.cizidoména.cz). To, že máte stránky vytvořené u provozovatele online vytváření webových prezentací neznamená, že musíte používat takto dlouhou doménu při propagaci a komunikaci, vždy je dobré mít koupenou vlastní doménu, webovou prezentaci můžete pod tuto doménu přesměrovat.  

7. trvanlivá

Zvažte jak budete doménu dlouhodobě používat, když se časem rozhodnete posunout vaše podnikání třeba geograficky nebo zaměřením, nebudete omezeni názvem domény.

Existuje spousta dalších možností ke zvážení, jako jsou domény s pomlčkou nebo bez pomlčky, nákup domény s historii, domény pro mikrosite, domény pro konkrétní marketingový účel a další. Pokud zrovna vymýšlíte název vašeho webu, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme.